Помилка

АМКУ СТАВ НА ЗАХИСТ ОЦІНОЧНОЇ СПІЛЬНОТИ УКРАЇНИ

 

11 серпня 2015 року

 

За результатами проведеного в Антимонопольному комітеті України (АМКУ) дослідження відповідності окремих положень постанови Правління Національного банку України від 25.09.2014 за №602 «Про заходи щодо забезпечення повернення кредитів, наданих Національним банком України» вимогам законодавства про захист економічної конкуренції, АМКУ надав Національному банку України пропозиції щодо необхідності приведення положення постанов Правління НБУ у відповідність до вимог законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, шляхом перегляду критеріїв, встановлених до суб’єктів оціночної діяльності, та визначення їх на недискримінаційних умовах.

 

 

AMKU

 

 

За результатами проведеного в Антимонопольному комітеті України (АМКУ) дослідження відповідності окремих положень постанови Правління Національного банку України від 25.09.2014 за №602 «Про заходи щодо забезпечення повернення кредитів, наданих Національним банком України» вимогам законодавства про захист економічної конкуренції, а саме в частині встановлення обмеження доступу до проведення оцінки майна та майнових прав для цілей рефінансування банків лише тими суб’єктами оціночної діяльності, які входять до міжнародної мережі аудиторсько-консалтингових фірм або міжнародної мережі консультантів з нерухомості, АМКУ надав Національному банку України пропозиції щодо необхідності приведення положення постанов Правління НБУ від 25.09.2014 за №602 «Про заходи щодо забезпечення повернення кредитів, наданих Національним банком України» та від 13.07.2010 за №327 «Про затвердження Положення про надання Національним банком України стабілізаційних кредитів банкам України» у відповідність до вимог законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, шляхом перегляду критеріїв, встановлених до суб’єктів оціночної діяльності, та визначення їх на недискримінаційних умовах.

 

Нагадаємо, у грудні 2014 року з метою встановлення об’єктивних обставин справи у Антимонопольного комітету України виникла необхідність в отриманні від суб’єктів оціночної діяльності додаткової інформації. У зв’язку з цим, АМКУ звернувся до Всеукраїнської Асоціації Фахівців Оцінки (АФО) з листом за №129-29/04-11800 від 30.12.2014, у якому запропонував АФО у 15-денний термін надати до Комітету наявну інформацію щодо суті самих понять, а також принципів функціонування та діяльності «Міжнародної мережі аудиторсько-консалтингових фірм» та «Міжнародної мережі консультантів з нерухомості».

 

Всеукраїнська Асоціація Фахівців Оцінки (АФО) на запит Антимонопольного комітету України 20.01.2015 надала свої роз’яснення щодо інформації про принципи функціонування та місцезнаходження міжнародної мережі аудиторського-консалтингових фірм та міжнародної мережі консультантів з нерухомості.

 

Після оприлюднення Антимонопольним комітетом України своєї офіційної позиції по даному питанню, дуже порадувало, що офіційна позиція АМКУ, фактично, повністю збіглася з позицією Всеукраїнської Асоціації Фахівців Оцінки (АФО), яка була публічно представлена АМКУ ще на початку 2015 року. Відповідь АМКУ багато в чому повторює думку, висловлену в нашому листі на його адресу. Надає оптимізму і те, що державні органи в Україні підтримують саморегулівні організації оцінювачів і поділяють їх позицію у питаннях щодо міжнародних оціночних мереж.

 

 

ДОДАТКИ: