Помилка

КОНЦЕСІЯ НАЙБІЛЬШОГО ПОРТУ УКРАЇНИ
МОЖЕ БУТИ ВИЗНАНА НЕДІЙСНОЮ

 

15 січня 2015 року

 

Конкурс з відбору компанії, яка оцінить активи порту «Южний», може бути визнаний недійсним. Про це в інтерв’ю «Экономическим известиям» заявив Голова Асоціації Фахівців Оцінки Степан Максимов.

 

«Не виключено, що результати конкурсу будуть оскаржені, оскільки існує дискримінація саме українських оцінювачів. Їх відтіснили від участі в конкурсі. Тому, по його завершенню, можуть бути судові позови з вимогою скасувати результати конкурсу», – вважає Степан Максимов, – Подібне вже було з оцінювачем «Укрзалізниці». Оцінку доручили компанії Deloitte, однак рішення про перемогу Deloitte скасував Антимонопольний комітет».

 

 

port

 

 

Експерт зазначив, що конкурс серед оцінювачів «Южного» Фонд держмайна оголосив напередодні католицького Різдва і Нового року. Заявки ж на участь приймалися до 30 грудня. В таких умовах, вважає експерт, присутня дискримінація в допуску до конкурсу тільки представників міжнародних компаній. Фактично, шанс пройти конкурсний відбір мають тільки аудитори так званої «великої четвірки»: Pricewaterhouse Coopers, Deloitte, Ernst&Young, KPMG.

 

«В чому тут мінус – це погано для внутрішнього ринку. Тому що влада нібито сумнівається в здатності українських компаній провести таку оцінку. Також, це може позначитися і на вартості самої оцінки. Ні для кого не секрет, що послуги міжнародних аудиторів обійдуться дорожче. Мова йде про суми в не менше 10 мільйонів гривень» – відмітив Степан Максимов.

 

Експерт нагадав, що Держадміністрація залізничного транспорту України 26 грудня 2014 року уклала угоду з ТОВ «Делойт і Туш» на надання послуг з незалежної оцінки майна. Вартість угоди склала 15 мільйонів гривень. Активи ВАТ «НАК «Нафтогаз України» оцінює ТОВ «Ернст енд Янг» – вартість послуг становить 14,8 мільйонів гривень.

 

Міжнародні аудиторсько-консалтингові фірми мають непогану репутацію і досвід. Однак, вони також були і учасниками міжнародних скандалів, зазначив Степан Максимов.

 

 

auditory

 

 

«Коли почалося масове банкрутство банків в США напередодні кризи 2008 року, значною мірою це стало наслідком того, що аудитори і оцінювачі, в тому числі і тих міжнародних мереж, які можуть брати участь у конкурсі на оцінку активів порту «Южний», приховували реальний стан справ в банках. Влада США ініціювала розслідування щодо оцінювачів і покарали їх багатомільярдними штрафами. В Україні також є незадоволені роботою міжнародних аудиторів. Зокрема, були нарікання на роботу «Ернст енд Янг» з оцінки активів Придніпровської залізниці. На думку ревізорів ГоловКРУ вартість майна залізниці при оцінці була істотно занижена, що підтверджено листом Регіонального відділення ФДМУ в Дніпропетровській області від 08.04.2008 №10-07-02576. Невідома й доля оцінки української газотранспортної системи, яка була проведена в 2013 році. Роботу проводила компанія міжнародної мережі аудиторсько-консалтингових фірм. Однак результати оцінки так і не були оприлюднені», – резюмував експерт.

 

Экономические известия