СЕРГІЙ ПУЗЕНКО: МЕТОД РИНКОВИХ МУЛЬТИПЛІКАТОРІВ (НА ПРИКЛАДІ ОЦІНКИ НАФТОВОЇ КОМПАНІЇ)
30 листопада 2016 року
Метод ринкових мультиплікаторів – це один з методів оцінки акцій в рамках порівняльного, або, як тепер прийнято говорити ринкового підходу. Він досить універсальний, в тому сенсі, що може застосовуватися як до оцінки ринкової капіталізації, так і до оцінки контрольних інтересів. В основі методу лежить просте припущення про те, що відношення ціни всіх акцій (або підприємства) до певної характеристики цього підприємства однакове як для оцінюваного підприємства, так і для підприємств-аналогів. Тоді, знаючи ціну підприємства-аналога (або його ринкову капіталізацію) можна визначити вартість оцінюваного підприємства. Як перевірити правильність і точність методу? Дуже просто – оцінити ним компанію, ціна якої відома. Розглянемо найпростіший приклад – оцінку нафтової компанії.
У статті заслуженого оцінювача УТО, директора ТОВ «Північно-Східна консалтингова група» Пузенко Сергія Олександровича (MRICS), на конкретному прикладі оцінки нафтової компанії докладно описується алгоритм, особливості та ефективність методу ринкових мультиплікаторів в умовах України.
На підставі наведених даних автор приходить до наступних висновків:
|