Помилка

СЕРГІЙ ПУЗЕНКО: МЕТОД РИНКОВИХ МУЛЬТИПЛІКАТОРІВ

(НА ПРИКЛАДІ ОЦІНКИ НАФТОВОЇ КОМПАНІЇ)

 

30 листопада 2016 року

 

Метод ринкових мультиплікаторів – це один з методів оцінки акцій в рамках порівняльного, або, як тепер прийнято говорити ринкового підходу. Він досить універсальний, в тому сенсі, що може застосовуватися як до оцінки ринкової капіталізації, так і до оцінки контрольних інтересів. В основі методу лежить просте припущення про те, що відношення ціни всіх акцій (або підприємства) до певної характеристики цього підприємства однакове як для оцінюваного підприємства, так і для підприємств-аналогів. Тоді, знаючи ціну підприємства-аналога (або його ринкову капіталізацію) можна визначити вартість оцінюваного підприємства. Як перевірити правильність і точність методу? Дуже просто – оцінити ним компанію, ціна якої відома. Розглянемо найпростіший приклад – оцінку нафтової компанії.

 

 

The-method-of-market-multiples-for-example-an-oil-company-assessment

 

 

У статті заслуженого оцінювача УТО, директора ТОВ «Північно-Східна консалтингова група» Пузенко Сергія Олександровича (MRICS), на конкретному прикладі оцінки нафтової компанії докладно описується алгоритм, особливості та ефективність методу ринкових мультиплікаторів в умовах України.

 

На підставі наведених даних автор приходить до наступних висновків:

 

  • У якості мультиплікаторів можуть виступати як фінансові так і «технічні» характеристики підприємства. Єдина вимога їх невеликий розкид відносно середнього для обраних підприємств аналогів.

 

  • Чим більше використовується підприємств-аналогів і їх характеристик, тим більш точним є середній результат. А точність методу складає 5-40%. На точність суттєво впливає прибутковість підприємства.

 

  • Корекцію на «місцерозташування» підприємства можна провести, порахувавши галузеві ставки дисконту з урахуванням ризиків країни і інфляції відповідних валют.

 

 

readmore